Glösa

5 september 2009

Na alweer een lange rit in de auto totaal uitgeput aangekomen in Glösa. Een bezoek gebracht aan de rotstekeningen van vooral elanden, gemaakt door het Elk-volk. Zeer mooie locatie aan een snelstromend riviertje. Terug in de auto een pot ravioli geopend en de film IGOR bekeken op Duffy`s computer. Wat een luxe in tijden van regen en wind.

De volgende ochtend terug richting rotstekeningen gewandeld en de landeigenares tegengekomen terwijl ze met de boer probeerden de kalfjes naar een ander wei te begeleiden. Leuk gebabbeld met de mooie mevrouw die ons nog wat dingen wist te vertellen over de speciale koeien en welke bessen ze in deze periode van het jaar plukken. Na ons gesprek vertok ze al LOPEND door den bos, op weg naar haar afspraak om bessen te plukken!

Onze wandeling dan goed begonnen door de bossen over wandelpaden. Een zeer goed aangegeven pad dat blijkbaar ook 1 of andere pelgrimsroute blijkt te zijn. Gebrunched in de zon op de top van 1 van de vele heuvels in de omgeving. Na het klimmen door de bossen over de heuvels eindigde onze mooie wandeling langs de weiden met zicht op het meer. Ongelooflijk hoeveel paddestoelen en zwammen er hier te vinden zijn in de bossen. Wat jammer dat we geen verstandf hebben van eetbare paddestoelen of we hadden hier elke dag ons buikje rond kunnen eten. Evie houd het dan maar bij de blauwe myrtilles die er ook in overvloed staan, alleen niet zo rijk van smaak.