Orsa

3 september 2009

Na een lange rit overnacht in een camping aan het heilige meer Sijlna. Dankbaar gebruik gemaakt van de keuken op de camping omdat er veel te veel wind was om ons gasvuurtje boven te halen. Lekkere douche genomen EN SAUNA! Heel handig, ook om natte kleren te laten drogen!

De volgende dag een wandeling gemaakt langs de weg want de drassige bossen zaten vol MUGGEN. Pauze genomen aan een andere oever van het meer. Ongelooflijk hoe stil het daar was!! Het is ook duidelijk geworden hoe uniek het eiland Oland was met zijn eikenbos en vele vogels. Halverwege de terugweg gelift omdat er donkere wolken boven ons hoofd hingen. Terug op de camping nogmaals geprofiteerd van de sauna.

De volgende dag onderweg naar het noorden een bezoek willen brengen aan het berenpark van Orsa maar vanwege de redelijk dure inkomsprijs, de snotvalling van Evie EN vooral de aanhoudende regen deze uitstap toch geskipt. Wel een mooie fototentoonstelling gezien over een koppel dat !jaar op Spitsbergen heeft geleefd. Ook een meute sledehonden gezien. Aparte honden die beestjes.

Tot nu toe nog niet veel gemerkt van de Scandinavische koelheid.