NoorWEGEN

16 september 2009

Tot nu toe hebben we in Noorwegen vooral in de auto gezeten. Na het binnenrijden ter hoogte van Narvik en de lofoten onze weg naar het zuiden ingezet. Opvallend hoe de herfst nog niet zo sterk aanwezig is als in Lapland terwijl we voor een groot deel nog boven de poolcirkel zaten.

Verplicht een ferryboot moeten nemen. Gelukkig hadden we geld kunnen afhalen in Narvik.  Na de ferryboot een bezoek gebracht aan gepolijste rotstekeningen van ongeveer 9000jaar oud. Prachtige locatie! Uitzicht op de fjord waar we met de ferry hadden gevaren, bergen op de achtergrond. Er waren vele verschillende dieren afgebeeld: sneeuwhoen, eland, rendier, walvis, zwaan,... Ook de gepolijste techniek was voor Evie uiterst interessant. Na het bezoek een mooie plek gevonden om te kokenvuurtje te maken en te slapen.

De volgende ochtend nog rotstekeningen bezocht op alweer een prachtige locatie met snelstromende rivier. Verder gereden richting Rago nat. park dat grens aan het gebied van de Zweedse nat. parken (stora sjofallet e.a.) Aldaar een glibberige rotsachtige wandeling gemaakt langs de rivier en vervolgens terug in de auto gestapt.

De volgend ochtend nog steeds richting Trondheim aan het rijden. Het landschap werd weer wat indrukwekkender en het was de bedoeling onderweg nog meer rotstekeningen te bezichtingen maar we zijn uiteindelijk maar bij 1 van de 5 sites geraakt. Tot Evie`s grote teleurstelling.

De site die we wel bezochten was niet zo oud (tot slechts 4000jaar) terug maar toch wel interessant. Veel afgelijnde voeten in de rotsen "gekapt" maar ook boten en een groep mensen. Die laatste tekening was echt mooi. Ook de locatie was weer prachtig aan een snelstromend riviertje op een steile helling. Aan de parking stond een houten huis, met muren van twijgenstro en klei en een hele voorraad hout. Het houten huis leek ons een plaats waar je een soort van rondleiding kan krijgen hoe die mensen leefden en oa brood bakten enz. We besloten daar te overnachten en een vuurtje te maken, hoewel het minder koud was dan enkele dagen geleden.

De volgende dag richting Andalsnes gereden en op de parking van een schietbaan onze bbq in gang getrokken. Na `t eten filpje in de auto gekeken.

De volgende ochtend wakker geworden in de regen en besloten om de Trollstigen voor de volgende dag te houden. Zo zijn we in de plaatselijke bib verzeild geraakt waar we de hele namiddag hebben geinternet.

De voobije 2 dagen stralend weer gehad in de auto. De dag van de uitstap...regen. Hopelijk de komende dagen meer geluk met het weer want nu begint het pas echt voor ons in Noorwegen.

1. sterre en noa:
    16 september 2009
    Een woordje van Sterre: Ik vind jullie heel lief tante Evie en Duffy!Komen jullie terug als het sneeuwt? (We allready told her 'NO!' but she wanted to ask anyway)
    Een woordje van Noa: Ik vind de foto's van het 'pingen' (springen) het jeukst (leukst)!
    Dikke kus van Sterre en Noa
  2. Jan Jansegers:
    Vet! Geniet ervan m8

Cheers
  3. Vanessa:
    16 september 2009
    Leuke site. Amuseer jullie daar schitterend om dit te kunnen doen. Ben beetje vééééél jaloers hihi. Geniet ervanxxx Vanessa en Stefan
  4. Schwenny:
    16 september 2009
    Hey brodderke en Schwevieke...man man man...het ziet er allemaal echt prachtig uit hoor!!! Ik geloof zeker wel dat jullie enorme schone ervaringen hebben meegemaakt en nog zullen beleven...geniet er echt maar van want inderdaad zo'n kans krijg je of krijg je niet! Veel liefs...Schwennyke xxx
  5. guess who:
    Porno!
  6. Carl Cruysberghs:
    Hey Evie & Davy
    fantastisch om van jullie heerlijke avonturen te lezen. Hebben jullie al trollen tegengekomen? Ik zal alvast een tip geven: in Tromsö (door de laatste "o" moet eigenlijk een schuine streep staan) woont en werkt een oude bekende. Rudi Caeyers uit Mol waarmee ik samen in Sint-Lucas heb gestudeerd. Zijn werk-adres is Breivika 9037 in Tromsö en zijn gsm is 93237013. Wie weet komen jullie wel in de buurt en hij zal een ontmoeting zeker kei-leuk vinden.
    Hier in Antwerpen blijft alles hetzelfde, ambras over de hoofddoeken, over de lange Wapper, kortom altijd hetzelfde gezever. In Mechelen op school loopt het goed: veel leerlingen en ... we hebben al een bom-alarm gehad. Geen tijd om me te vervelen dus. Jongelui, ik wens jullie nog heel veel reisplezier en hoop dat alles goed verloopt en dat jullie fijne plekken en mensen ontdekken.
    Lieve groet en tot horens,
    Carl
  7. rebecca.kurkiewicz:
    17 september 2009
    Leuk allemaal.Onze kenissen van noorwegen zijn vorige week ook terug van belgie nr noorwegen gegaan.Deze keer was er nog iemand bij,nl sissil,die haar eigen bedrijfje heeft,daar,met produkten en instalaties,gericht op het gezonde leven.Wij hebben beloofd om ook met haar contact te houden,waardoor we zeker,als onze kindjes al wat groter zullen zijn,daar ook veel van die mooie dingen zullen bezoeken.Ben al benieuwd.Voor de rest gaat alles goed.Uw petekindje heeft nu al 4 tandjes,en er komt vooral 1 woord uit zijn mond:BUMBA.De dvd ervan is dan ook al bijgevolg,vergroeid met zijn handje.De volgende baby,is ook goed aan't groeien,al 32 cm!En ja,we weten het geslacht al,maar gaan dat nog even lekker voor ons houden.In ieder geval,amuseer u nog,en tot weldra.Rebecca(en Stephan:))
  8. Ive:
    Hei Trotters!
    Leuke blog met ferme foto's....
    Vergeet de prekestolen ni te doen hé!!! en ga zeker is wandelen op Hardangervidda...die watervallekes dat k u heb doorgestuurd!
    Misschien is er wel lekker fruit te koop ook, daar langs de weg naar de meest vieze stad van Noorwegen (Odda).âlle geluk komt erachter nog een ferme val.

Dahoma was gelukkig met het zien van de ridgeback...op slag verliefd natuurlijk den adonis!

WA ZITTE KIK HIER G*DVERD*MME TE DOEN IN DEN BELGIQUE ? Waaaaaaaaaù^="à@!$*$ù

Groetjes van den trol en de rest
  9. Denise:
    Hey Evie en vriend

Wat leuk om iets van jullie te horen! Geniet maar volop van al die prachtige rotsen en mooie natuur,hier op school nog heel wat chaos: nog geen lesrooster, nog steeds dag voor dag, kunnen dus niks plannen. Wouter is onze prefect, hij doet necht z'n best en er zijn waarlijk veel minder telaatkomers. Laat het niet aan jullie hartje komen en geniet met volle teugen.

Warme groetjes

Denise
  10. elke:
    17 september 2009
    dag schatten, jullie zien er mega uit - helemaal in jullie element, geniet ervan! en wie weet, wij volgend jaar....
  11. ikke:
    18 september 2009
    Joepie! Ik heb het ook gevonden ! Het lijkt allemaal vlotjes te verlopen. Dit lijkt nu wel echt genieten met jullie tweetjes.
    Buiten een beetje griep ( bah ) is hier alles in orde. Vandaag schijnt het zonnetje, maar ik heb het terras al maar op zijn winter uitvoering gezet, want morgen begin ik weer aan een marathon.
    In april zal ik met Chris uit Borlo naar Turkije gaan, dus je moet je dus niets van mij aantrekken he !
    Dikke knuffel en kusjes aan alle twee.

Ikke dus