Van Andalsnes naar Stryn en omgeving

18 september 2009 - Stryn, Noorwegen

Prachtige landschappen zijn we al tegengekomen. Andalsnes is onze uitvalsbasis geweest voor 2 nachten en vele uren internet. Jammer dat het zo bewolkt was want Andelsnes ligt echt op een super locatie. Berguitzicht hier, berguitzicht daar en links en rechts nog 1. Dat missen wij nog in den Belgique. Zo`n uitzichtje. Maar goed ..o.a. de Ardennen zijn ook heel mooi...zolang België de leuze "eendracht maakt macht" blijft onthouden natuurlijk!

Eergisteren onszelf verwend met een pizza op restaurant. En de rekening viel goed mee! Aan tafel gezeten met een Belgisch koppel, Dominique en Lieve. Gezellig om nog eens wat vlaams te tatteren.

Gisteren dan toch maar vertrokken voor de Trollstigen, door regen en wind..in ieder geval weining medetoeristen tegen gekomen. De echte Trolstiggen hebben we niet kunnen zien vanwege het slechte weer en de infrastructuurwerken ter plekke. Wel een mega-waterval en niet misselijk geworden op de haarspeldenbochten! Zalig op het gemakske gereden en gestopt voor al dat we wilden fotograferen. Gelukkig kan het fototoestel enkele regendruppels verdragen.

Onderweg naar de ferry wat fruit (appels en pruimen) ontvreemd van de locals..wel heel lekker hoor en vooral Duffy krijgt geen allergische reactie van zelfgeplukt fruit!  Nog een leuke fotoshoot gehouden op de ferry en genoten van de fjord. Vervolgens verder gereden naar Geiranger via nog meer prachtige bergwegen. Gestopt aan het panoramisch uitkijkpunt van dit world heritage gebied. Prachtig uitzicht op het dorpje Geiranger en de omliggende fjorden.

Net iets te lang foto's genomen want toen we ons omdraaiden zagen we de auto naar beneden bollen!!!!! AAAAAAH NEEEE Evie meer in shock dan Duffy. Voor 1 keertje dat Duffy den auto niet in vitesse zet maar wel den handfreine. Gelukkig enkel (nog wat meer) blikschade!  Gelukkig het voorlicht niet beschadigd, gelukkig geen andere auto geramt, gelukkig den auto niet van den berg gedonderd! Ik mag er niet aan denken. Ons Scandinavië verhaal was bijna afgelopen.

Duffy heeft de weg naar beneden dan zelf maar voort gezet. Wat rondgehangen en dan een slaapspot gezocht op een andere bergflank. Evie heeft broccolisoep en gebakken patatjes gemaakt onder de paraplu in de regen terwijl Duffy carroseriewerk verichtte.  Het filmpje knus in de auto was weer een welkome afsluiter van de dag.

Vanmorgen dan de berg verder per auto beklommen. Deze keer zonder regen, wel nog met wolken. Maar wat een zalige rit naar Stryn! Soms vraag ik me af wie of wat in die huisjes in de bergen woont en hoe ze er in godsnaam geraken zonder een weg daar naar toe!! Werkelijk zeer fascinerend..en koud daar boven. Genieten van de vele herfstkleuren, bergmeren en watervallen!

Aangekomen in Stryn nog wat inkopen gedaan en de plaatselijke bib opgezocht. Deze keer niet met uitzicht op de  bergen.

Half in shok

1. elke:
    18 september 2009
    toch geen trollen platgereden onderweg van de bollende berg?
    of hebben de trollen de auto naar beneden geduwd?
  2. An en Steve:
    20 september 2009
    Jullie lijken een fantastische tijd te hebben...Geniet met volle teugen van alle ervaringen en het feit dat je dit met zijn tweetjes kan beleven.

Dikke knuffel!
    An en Steve
  3. sterre en noa:
    21 september 2009
    geweldige verhalen, ben jaloers op jullie! Nog een fijne trip, en hou ons op de hoogte.
    En duffy, het kaboutertjesbier staat al koud...
  4. sterre en noa:
    21 september 2009
    of, vanaf noemen we het
    trollenbier
  5. dominiek en lieve:
    2 oktober 2009
    hoi evie en duffy,
    een dagje nadat we jullie zijn tegen gekomen in de pizzeria en doortrokken naar het noorden, zijn we na een half uurtje rijden een roedel rendieren tegengekomen. het bezoekje aan zoonlief was leuk en gezellig.
    nog een fijne wereldtrip, we volgen jullie , groetjes