Chiang Mai

7 december 2009 - Chiang Mai, Thailand

De 14u30 namiddag-nachttrein naar het noorden genomen. Op deze manier konden we vanop de trein nog wat van het landschap genieten. Omdat we low budget reizen hadden we besloten om de zetels te boeken i.p.v.  de slaapplaatsen. We zaten dus in een coupe vol thai buiten nog 2 andere vreemde  toeristen. De zetels kan je 180 graden draaien, interessant als je met meerdere reist. De trein was nog niet goed vertrokken of ze kwamen al rond met vanalles en nog wat. Wij hadden proviand ingeslagen dus moesten we niks kopen. Dat geleur ging op zagerige toon voort tot laat in de avond. Ze verkochten zelfs volledige gedroogde vissen. Heel bizar. We hebben hele grappige momenten beleefd. 2 Thaise mannen die vreemde handelingen deden..moeilijk uit te leggen maar ze waren niet homo, vreemd voedsel, 1 van de verkoopsters was een verkoper, een grootmoeder met kleinzoon die alles kocht wat ze aanboden, uit Duffy's rugzak is een steen op Evie gevallen, slapende mensen (volledig bedekt waren met een deken)... Na een rit van 16u kwamen we dan aan op bestemming.

We hoorde van een koppel dat onze couchsurf ver buiten het centrum lag dus omdat we moe waren besloten om dan maar een guest house te zoeken. Achteraf bleek het maar 2,5km te zijn maar soit. We kregen ook de tip om een 'red truck' te nemen. De goedkoopste manier om je hier te verplaatsen. Volgens de taxichauffeur die ons aanklampte reden die niet zo vroeg.....yeah suuuuuuure. 20min later stonden we aan een guest house met prachtige tuin. De wortels  van 1 of andere plant hingen boven onze hoofden. Meteen in bed gedoken om wat bij te slapen. Na een koude douche gaan lunchen en een wandeling door het oude centrum gemaakt. Chiang Mai is een pakske kleiner dan Bangkok maar bezit evenveel wats (tempels).  Het oude centrum is omgeven door een soort gracht waar we wat fruit hebben gegeten en naar de ratten hebben gekeken. Terug richting guest house hebben we de toeristen straat gevonden met vele bars. Duffy's oog viel op een bar waar ze moijto's  aanbieden voor 1euro. JIHAAA 2 please. Na de cocktails richting veggierestaurant waar de bediening super vriendelijk was en het eten binnen de 10min. op tafel stond. Iets duurder dan de andere eettenten maar ze sponseren een opvangcentrum voor mishandelde olifanten dus het geld wordt goed besteed! Evie heel content. Je kan er ook vrijwilligerswerk doen in het olifantencentrum maar daar vragen ze, voor 1 week, bijna 300 euro per persoon.....euh niet dus. Heel jammer, maar dat kunnen we niet betalen op deze wereldreis. Ons goldieke (minilaptop) was zelfs goedkoper. Het stoort ons verschrikkelijk dat vrijwilligerswerk altijd zo veel geld kost. Betalen om te werken.

Duffy had info gevonden over een interessant en stijlvol guest house. Dus daar zijn we even langs gegaan en een kamer bekeken. We waren meteen verkocht dus de volgende dag zijn we daar naar toe gegaan. De eigenaars behandelen hun gasten zoals zij dat zelf graag hebben. Naast een echte warme douche, een zalig bed, een ruime kamer krijg je ook water, fruit en thee gratis! De binnenplaats was ook heel stijlvol ingericht. De volgende dag zijn we naar daar verhuist en besloten om er in de namiddag rond te hangen.

De volgende dagen hebben we ons beide laten masseren. Evie een voetmassage waarvan ze 's avonds last had aan haar voet. Dan maar een thaise massage gegeven door een blinde. Maar Evie is te elastisch en gevoelig voor een thaise massage en heeft de volgende dag enkel geforceerde puntjes opgemerkt. Duffy is voor de volledige thaise massage gegaan. Hij mocht daarvoor een wit katoenen pakse aantrekken en languit op de grond gaan liggen. hij is heeen en weer gezwierd en er is aan ze benen getrokken en gesleurd geweest. Evie heeft het zelfs voor 1 keertje toegelaten dat een andere vrouw in Duffy's billen kneep.

Toen Evie haar voetmassage kreeg is Duffy mojito gaan drinken. Onderweg naar de bar is hij natuurlijk ongelooflijk veel aangsproken door de vrouwen in de bars. Evie een uurtje laterdoor niemand.

Verder hebben we deze dagen nog een wandelingske gemaakt naar 1 van de markten en het busstation. In het busstation even zoeken naar het juiste loket om een bussticket te kopen naar Pai. Voor de local bus kon dat enkel de dag van vertrek. Na 4 nachten Chiang Mai zijn we dan ok die lokale bus gestapt.

1. papa jos en leona:
    14 december 2009
    hey lieverds,
    weer wat ervaringen voor altijd bijgeschreven in je geheugen hé.
    wat fijn voor iedereen om je reizen op de voet te kunnen volgen.
    meer en meer kennissen en familie vragen ondertussen naar het adres van jullie blog "bolleke rond".
    bye kids.
  2. sterre en noa:
    14 december 2009
    Wat een gek idee dat Noa er vandaag als een echte eskimo bijliep gezien de bijtende kou deze morgen (-4°)terwijl jullie daar nog bij heerlijk warme temperaturen mojito's naar binnen zitten werken... En Evie... zolang het in Duffy zijn billen knijpen zich niet afspeelt in de mojito bar moet ge u nog geen zorgen maken, hè. ;)
  3. stievow:
    16 december 2009
    Yow Dufster en Evi
    Mooie locaties/foto's
    geniet ervan want hier snijd meneerke winter door't land.Evi gooi af en toe een stukske vlees nr Duffy want ge ziet hem afvallen naarmate de fotoos,reis verder verloopt.
    Doe dat goed ginder globetrotters!
    grts Stief
  4. elke:
    17 december 2009
    jullie gaan er steeds stralender uitzien!!