Kampot

16 januari 2010

De busrit naar Kampot vanuit Kep was kort. Dat mag ook wel is. Bij aankomst werden we weeral omringd door tuktuk- en motomannen die uiteraard weer bot vingen bij ons. Kampot is echt wel te klein om je te laten vervoeren.

Naar het guest house gewandeld waar we de hele namiddag shakes en thee hebben gedronken terwijl we onze foto's van de afgelopen dagen bekeken en selecteerden. In de avond dan naar de Bar Rouge gegaan. 1 Van de alternatieve bars hier in Kampot waar je goeie muziek kan horen en lekker kan eten. Na onze Indische samosa die meer op een Tibetaanse momo leek, op zoek gegaan naar de straat met de fruitshake standjes. Na deze verkoelende drank gedronken te hebben gingen we nog langs de supermarkt om wat snoep te kopen (voor Evie) voor tijdens de film. Ze verkopen hier in Cambodja dus sloffen sigaretten voor 2,8 dollar. NE ganse slof...voor 2 euro!! We hebben er meteen 5 gekocht met Nieuw-Zeeland in het achterhoofd.

De volgende dag hadden we afgesproken met Stefaan. Die moest toch in Kampot zijn dus..zijn we gaan eten in de Rusty Keyhole en hebben de ganse namiddag fruitshakes gedronken met zicht op de rivier. Vervolgens met 3 op de brommer gesprongen richting Kampot markt waar Stefaan meestal de inkopen doet voor zijn Botanica. Leuk om te zien hoe hij in het Khmer zijn inkopen doet. Na alweer een fijne dag samen alweer afscheid genomen.

Wij zijn dan opzoek gegaan naar zoetigheid voor Evie. Die heeft een Marrokaanse dadel cake gekocht bij Epic Arts. De organisaties werkt voor en met gebrekkigen, doven en blinden,.. Cake voor het goede doel, die wel eerder naar bodding met rozijntjes smaakte. Onderweg nog een fruitshake gaan halen om die op te drinken met zicht op rivier en zonsondergang. Dit mooie moment werd onderbroken door een jeep die iemand heeft aangereden. We weten niet hoe het is afgelopen voor het slachtoffer.

Besloten om in het guest house te gaan eten en vervolgens op de fietsjes naar de supermarkt te rijden. Bij terugkomst hoorden we ineens iemand Duffy's naam roepen uit het restaurant. Het bleek Stefaan te zijn die ons kwam verassen met een bezoek! Na enkele pintjes en veel getetter een veldbedje in onze kamer gezet en richting Red BAr gewandeld waar we de rest van de avond aan de toog hebben gehangen. Aldaar kopies gezien van oud Cambodjaans geld en geluisterd naar een rock 'n roll band met Cambodjaanse zangeres.

De volgende dag samen ontbeten. Evie heeft een nieuwe soort ice coffee uitgevonden, een bananeshake met een zwarte koffie. Niet slecht.

3de keer goeie keer afscheid genomen van Stefaan. De tijd die we met hem hebben doorgebracht behoord tot de hoogtepunten van onze reis.

Een klein fietstochtje gedaan door Kampot en gaan eten in de Rusty Keyhole met zicht op de rivier en zonsondergang.

De volgende ochtend naar het busstation gewandeld om een mini-van te regelen naar Koh Kong.

1. ikke:
    19 januari 2010
    Ik dacht dat jullie al terug op weg naar Thailand zaten, maar ik loop precies een beetje te snel, ja juli is nog ver weg hoor.
    Met drie op de brommer ! jullie hadden graag nog eens zo'n dikke boete aan jullie been zeker.
    Enfin geniet maar verder met volle teugen !
  2. sterre en noa:
    21 januari 2010
    Isabelle (de juf van Sterre) sprak mij gisteren aan. Het is al 'tante Evie' wat de klok slaat. Sterre loopt ook de hele dag met die paarse sjaal van u aan. Tja, als Isabelle u zou kennen zou ze Sterre haar reactie natuurlijk hélemaal kunnen begrijpen. ;):)
  3. peter heymans:
    26 januari 2010
    Als jullie zich zo blijven amuseren, dan wordt de terugkomst naar Belgie gene gemakkelijke,
    Ik vind het echt SCHITTEREND dat jullie zich zo vermaken!!
    Groetjes,
    P.