kathmandu->himalaya

17 oktober 2009 - Kathmandu, Nepal

Namaste= ik groet de god in u. Fantastisch om mensen zo te groeten. Beetje meer diepgang dan hallo.

Gisteren de stad wat verkent en de monkey temple bezocht samen met de oudste zoon van onze gastheer. Gevaarlijke apen want de zoon werd aangevallen! Zonder kleerscheuren. Genoten van het uitzicht en de bezigheden in en rond de tempel. Monikken met zonnebrillen zijn wel wat surrealistisch.

Vandaag hebben we ballekes in tomatensaus gemaakt voor ons gastgezin en ze vonden het heerlijk! We zijn wel verschoten van de prijzen hier. Natuurlijk is het goedkoper dan Belgie maar voor de mensen hier moet het heel hard zijn om rond te komen. Na de aankopen lang bezig geweest met het klaarmaken en dan naar het centrum gegaan om onze trekking verder te regelen.

Overal is het feest in de stad. Het lijkt een beetje op kerstmis. Lichtjes, bloemenkransen rode stippen op de hoofden en onze hoofden > gisteren eerden ze de kraaien, vandaag de honden en morgen de koei en overmorgen de stier. Overal vuurwerk.  Toen we terug kwamen uit het centrum mochten we eerst bidden alvorens we op het teras gingen zitten.

Morgen vertrekken we naar de Himalaya om 2 weken te wandelen. Het hoogste punt zou ongeveer 4600meter zijn. Om het zo goedkoop mogelijk te maken zullen we ook bij de locals slapen af en toe. We hebben een persoonlijke gids en onze gastheer heeft al onze gegevens in zijn trekkingsoffice. Evie kan zich geen beter verjaardagscadeau inbeelden dan een uitzicht op het hoogste gebergte van de wereld en misschien een schoudermassage van duffy na het rugzakdragen

We hebben al aardig wat nepalese woorden geleerd. Vooral Duffy ontpopt zich als een ware talenknobbel!

Jullie zullen dus 2 weken niets van ons horen.  En het voorlopig moeten doen met dit korte bericht

Suberaatri=goedenacht en dikke kus aan iedereen

1. sterre en noa:
    18 oktober 2009
    de himalaya... dat wordt de mooiste verjaardag van uw leven! Nu jullie weg zijn en we al die exotische verhalen te lezen krijgen, lijkt het nog ongelofelijker dat jullie dit allemaal echt aan het doen zijn. Echt fantastisch! We kijken al uit naar de himalaya verhalen! Dikke kussen en zoals meme vroeger gezegd zou hebben 'stel et wel, é'
  2. papa jos en leona:
    18 oktober 2009
    HEY EVIE, alvast een heel mooie en memorabele verjaardag hé.
    hey zoontje, geef ze alvast dikke zoenen van papa jos en leona.
    tot over een paar weken, en wees voorzichtig hé.
  3. Schwenny:
    22 oktober 2009
    Hey Evie...wij wensen jou een zeer fijne verjaardag toe daar in de Himalaya...geniet er zeker maar van...maak er mooie belevenis van en geniet nog van jullie reisavontuur!!! Fijn dat we jullie zo kunnen volgen...wees voorzichtig en tot de volgende keer hé!!Liefs mama en Julien
  4. ikke:
    22 oktober 2009
    Bij deze bijzondere dag sta ik even stil,
    geluk en blijdschap is wat ik je wensen wil.
    Het leven kent zo zijn goede momenten
    en dit is nu precies zo'n dag
    waarvan jij extra genieten mag.
    Bedenk dit is niet gewoon
    de wereld is echt wonderschoon!
    Ikke
  5. An en Steve:
    Evie

Een zalige 30e verjaardag toegewenst. Wat moet het fantastisch zijn geweest om op deze speciale dag - het keerpunt in ons bestaan - op het dak van de wereld te kunnen staan. Geniet - reflecteer en hou hou er enkele van de beste momenten voor je verdere leven aan over.

Heel erg dikke knuffel !!

An
  6. rebecca.kurkiewicz:
    24 oktober 2009
    Alvast een dikke proficiat,vermits dat we u 2 weken niet gaan horen.Geniet ervan,en laat duffy uw voetjes maar masseren.Ge moet er wat voor over hebben,voor uw vrouwke,hé?Ben benieuwd naar 't vervolg.Dikke kussen van ons allemaal.
  7. The Peanut & The Skwurt:
    25 oktober 2009
    Jezus Christus sista! 30?!!!!!!!
    En ik zit hier tegen iedereen te zeggen dat 'mijn klein zusje' op wereldreis is.
    My God, but you are a DINOSAUR!
    ;)
    x
  8. Pascal:
    28 oktober 2009
    Ja lap door jullie schuld kan ik wel niet meer stoefen over de hoogte(laagte nu) van de bergen die mij hier omringen in Kosovo. Jullie moeten al serieus een gat maken om ergens zo diep te geraken maar allee toch een zeer mooie nieuwe voordeur voor u geniet ervan met teugjes die vol zijn enzo...
    Have fun
    Mischien zijn we ongeveer samen terug in het land en dan drinken we er eentje op
  9. sterre en noa:
    1 november 2009
    Allee, en ik maar denken... we zullen maar een mailtje sturen op hare verjaardag anders staat dat daar allemaal op die blog. En wat zie ik nu???? Ongeveer half belgië heeft u ne gelukkige gewenst!! Bij deze dus ook nog een keer van ons een happy birzday (Willy ;)) to youuuuuu