2 nachten stopover in Hong Kong

1 december 2009 - Hong Kong Island, China

Na een nachtvlucht met excellente service zijn we dan gearriveerd in Hong Kong. Na een supersnelle treinrit naar het centrum werden we opgewacht door Jeroen. Een nederlander die al op vele plekken op deze aardbol heeft gewoond en gewerkt heeft als piloot en nu 3jaar in Hong Kong woont en werkt voor de luchtvaartmaatschappij waar wij mee naar hong Kong waren gevlogen.Hij vertelde ons dat Kathmandu 1 van de gevaarlijkste luchthavens is om te landen. Dat hebben we gelukkig goed overleefd!

We konden bij hem verblijven tijdens ons korte verblijf in Hong Kong. Jammer genoeg moest Jeroen de dag van onze aankomst naar Nederland. Maar we mochten in zijn flat verblijven en kregen de sleutel en code van de voordeur. Geweldig om zo een vertrouwen te mogen ervaren.

Deze stad was een enorm verschil met Nepal. Geweldige infrastructuur, propere straten, grote hoge gebouwen, opgekleede mensen, luxe winkels,..en toch exotisch en veel natuur rondom. Alleen konden we ons nepalees geld ter waarde van 50euro nergens wisselen: "No market here" vertelde ze ons met een glimlach.

Na enkele uurtjes rust en een douche onder Jeroens warme regendouche zijn we op verkenning gegaan in het centrum van Hong Kong Island. De peak tram genomen om een panorama van de stad te bekijken. Bij aankomst op de top waren we verbaasd door de vele verdiepingen winkels. Het was zelfs even zoeken naar het uitzicht. Lang hebben we er niet van genoten want we waren al te laat voor onze afspraak met Jeroen. Eens terug beneden samen noodles gaan eten en langs Hollywood road terug naar zijn stijlvolle flat gewandeld en na enkele uurtjes afscheid genomen van de eerste piloot in ons leven die we persoonlijk mochten ontmoeten.

's Nachts was het dan weer Duffy's beurt om koorts te maken en ziek te worden. Dat bovenop de vermoeidheid van het reizen was niet echt een goede start om opzoek te gaan naar een laptopke. Na een ontbijt en een douchke zijn we dan toch de stad ingegaan.

Met de metro naar Kowloon om naar de electrostraat te gaan. Verschillende winkels binnen en buiten gegaan om prijzen te vergelijken. Na 2-3 uurtjes hadden we onze reislaptop gevonden inclusief muis en tasje! Ze waren zelfs zo vriendelijk om de computer ook te installeren in het engels voor ons, want tja...al de rest was chinees voor ons.

Na het winkelen begon de honger te knagen en zijn we een japanse eettent binnengewandeld waar we voor een schappelijke prijs de heerlijkste dingen hebben gegeten.

Evie was ook nog opzoek gegaan naar gedroogde bananen vermits ze zowat alles gedroogd verkopen...behalve bananen dus..WEIRD

Vooral Duffy was meteen verliefd op deze stad en vond het heel jammer dat hij ziek was en we niet enkele dagen langer in deze metropool konden verblijven. Vriendelijke, stijlvolle en behulpzame mensen bewonen deze stad. Evie had oorspronkelijk niet veel zin in deze stopover maar ze was aangenaam verrast. Vooral de antiek winkels konden haar bekoren.

Na het eten op een dubbeldekbus gesprongen richting de rivier om daar nog even een stukje van de lasershow mee te pikken en te genieten van de gezellige drukte en nightskyline.

Na deze korte ontdekking terug onze spullen ingepakt en na een korte nacht..voor Duffy een heel korte nacht, terug naar de luchthaven om onze reis verder te zetten richting Bangkok, Thailand.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. ikke:
    5 december 2009
    haaaaa... we zaten alweer een paar dagen te kijken of er misschien al nieuws was van onze twee lieve globetrotters. We waren dan natuurlijk eens zo blij om plots zoveel te kunnen lezen. SUPER! Sterre en Noa hebben alweer twee stickertjes geplakt in Hong Kong (Sterre wilde prinsessen stickers maar Noa vond dat dat niet kon voor Duffy en dus zijn het 'geblinkte' bloemetjes geworden... cutiepies). We hopen dat Thailand ook fantastisch zal worden! Morgen plakken we ook daar weer nieuwe stickers op de wereldbol. Hou jullie goed, we love you!
  2. ikke:
    6 december 2009
    Jaaaaaaaaaaaa, de kinderen in bad met Nena, en ik stillekes gaan loeren naar de pc en voilà, een luide kreet door het huis en daar stonden we dan gezamelijk te genieten van het volgende lange leuke verslag ! Ben echt wel benieuwd of de wens zal uitkomen ! En ja we moeten het wel eens kunnen fixen om eens zalig te gaan relaxen aan die kanten he.
    Sinterklaas had weer flink zijn best gedaan en Sterre was helemaaaaaal in de wolken toen ze een paar uur later doorkreeg dat ze dat dan ook nog mocht meenemen naar huis !
    Ja geblinkte bloemetjes gaan perfect vind ik voor Dyffy, ja toch Duffy ?
    Ziezo en nu hop vooruit naar het volgende, spannend is het echt wel.
  3. Luc (Sint-Norbertus):
    7 december 2009
    E & D ! Volg jullie reis en belevenissen al een tijdje op de voet samen met mijn oudste dochter die ook zo'n klein jaartje op reis was met haar chérie. Na Nepal verbleven ze een tijdje in China om daarna via Vietnam en Borneo naar Nieuw-Zeeland te reizen en af te sluiten met India. Benieuwd naar jullie belevenissen en verdere cultuurschoks ! Veel plezier en geluk samen in Thailand ! "Chok Dee" en aan lekker eten gaat het jullie daar niet ontbreken !
  4. Schwenny:
    7 december 2009
    En hier zijn ze terug sé...weer een schoon verhaal...blij om te horen dat Hong Kong jullie wel bevalt!!!Geniet nog verder hé!!!Geniet vooral van de warmte want hier is het maar triestig hoor....superregen, superregen, superregen!!!pffff!!!Allé tot het volgend avontuurtje van Schwevie en Duffy... :)
  5. Schwenny:
    8 december 2009
    Amai...dat is het één en ander dat jullie meemaken...nu zien jullie echt wel veel van de wereld...echt wel om jaloers op te zijn!!!Jullie zien er ook heel goed uit!!!Geniet er nog van en tot de volgende hé!!Liefs Mama en Julien xxx
  6. The Peanut & The Skwurt:
    9 december 2009
    Evie, ik denk niet dat ge er ooit al zo goed uit hebt uitgezien! Ja en Duffy, gij ziet er ALTIJD goed uit, nietwaar? :))
  7. Ali:
    9 december 2009
    Hello Duffy and Evie,
    I have finally got around to looking at your blog and I love it, even though I don't understand anything at all! Dutch makes it funnier though! I'm impressed there's a picture of me on here - even if I do look like a wally in my trekking hat. I hope you guys are having fun. Being home is shit - I don't recommend it at all. I'm plotting my next escape by..errr...ignoring real life. Might have to wait a few years. Hmmm. Lovely to have met you and stay safe, wherever you are!
    Ali from Langtang xx