Terug naar Kathmandu

26 november 2009

's Ochtends aan het busstation nog een mooie uitzicht gehad op de bergen. En dan hup de bus op. Een plek achter de chauffeur. Perfect dus. Het eerste stuk van de rit hing er een behoorlijk dichte mist, maar dat maakte de rit niet minder interessant. We hadden zelfs het gevoel in een rijdende TV te zitten.

Toen de rit eindelijk achter de rug was weer aangeklamt door een bende taxichauffeurs. Omdat we niet wisten waar we exact waren dan toch maar ingestemd om ons naar het toeristencentrum te laten brengen. Gelukkig genoeg sterk afgeboden want het was maar 2 straten verder. Dat zal dan wel onze duurste taxirit in Nepal geweest zijn. Maar goed, voor 1 euro hoort ge ons niet klagen natuulijk.

Voor een overnachtingsplek een tip gevolgd die we in Belgie hadden gekregen. Hun cheapest room was cheap enough voor ons. Spullen gedropt en dan wat gaan shoppen. Dat hebben we eigenlijk 3 dagen in Kathmandu gedaan. Naast eten in onze favoriete eetplekjes natuurlijk. Evie heeft haar british airways dekentje vervangen door een paarse yakwollensjaal. Lichter in gewicht en natuulijker in grondstof.

Het afdingen ging eigenlijk vlot. De nepalese verkopers zijn een pakske makkelijker dan de noord-afrikaanse of turkse verkopers. Het gaat als volgt: ''How much for this? 400 roepies. Hm, I was thinking more something like  200 roepies! 250. neah..200...OK"

De 2 de dag terug naar ons Mustang guesthouse gegaan want het leek wel alsof we knal naast een discotheek sliepen waar ze alleen maar nepalese boenk muziek draaide. Ondertussen kon je ook nog muziek van op 2 andere  plekken horen. Een ware kakafonie dus. Het sanitair  in dit hotel was ook verschrikkelijk dus ...

Eens terug in de Mustang voelde het een beetje als thuis komen omdat we de vorige keer een week lang daar hadden verbleven.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl